Gør noget ved arbejdspladsen atmosfære!

konflikthåndteringEr du efterhånden gået hen og blevet godt træt af din chef? Føler du dig uretfærdigt behandlet eller er personen bare ikke god som leder? Så kan dette måske hjælpe!

Dårlig lederskab er gået hen og blevet et kæmpe problem på mange arbejdspladser. Det betyder alt for en medarbejder at man kan fungere med chefen, da det ligesom er ham/hende, som styrker motivationen. Hvis man ikke er tilfreds med lederskabet kan man hurtigere være tilbøjelig til ikke at gide at udføre sit arbejde med perfektion.

Mange har også oplevet at føle sig uretfærdigt behandlet. Mange har nemlig oplevet det at alle opgaverne kun bliver givet til dig, hvor det også kunne være givet til andre. Man føler sig derfor hurtigt som en offer og kan egentlig ikke sige nej, da det er ens chef. Man vil ikke risikere noget, da man selvfølgelig ikke vil fyres. Man bliver derfor til tider nødt til at finde sig i meget, som er en skam, da man af den grund ikke har lyst til at tage på arbejde. Arbejdsglæde er utroligt vigtigt, da det påvirker hele ens hverdag. Hvis man hver dag stiger ud ad sengen og har en negativ tankegang, går på arbejde og ikke er synderlig begejstret, vil man også tage humøret med sig hjem. Det kan derfor gå udover dine familiemedlemmer, som ikke er acceptabelt. Det er derfor enormt vigtigt at man har en god leder, da det vil afhængige af dit humør.

Der er dog også mange som ikke finder sig i det og tager diskussionen op med chefen. Der vil derfor opstå en del konflikter, som så kan påvirke de andre medarbejdere. Det er heller ikke sådan man ønsker at ens hverdag skal se ud. For man har generelt ikke lyst til at tage på arbejde for at skulle diskutere med chefen. Der skal derfor ske en forandring!

Det kan dog være svært at sige til ens chef at man ikke er tilfreds med den måde han styrer virksomheden på. Men hvis du gerne vil gøre noget ved problemet er der heldigvis hjælp at hente. Man kan nemlig tage et kursus i konflikthåndtering, hvor du derfor ikke direkte siger til chefen at det skyldes ham, at I ønsker dette. Det kan ligeledes være en god måde for alle medarbejderne samt chefen, da alle her vil lære hvordan og hvorledes man skal begære sig, når der opstår konflikter.
Men når man først har fået et kursus i konflikthåndtering vil der ikke opstå flere konflikter på arbejdspladsen. Man vil nemlig nu tale i et andet toneleje, som derfor gør det nemmere at undgå det.

Så hvis I gerne vil have et bedre sammenhold mellem medarbejder og leder og generelt bare vil undgå konflikter, kan dette virkelig anbefales! Du vil efter dette aldrig være ked af at skulle på arbejde!

You may also like...