Alle virksomheder bør have en tilpasset hosted PBX løsning

pbx løsningDer er efterhånden dukket mange forskellige telefonløsninger op på markedet, der er målrettet virksomheder. For mange kan det dog være svært at overskue, hvilken løsning, der passer bedst, og hvad det egentlig indeholder. En af de mest omtalte er hosted PBX, som er et amerikansk udtryk for et telefonanlæg.

Betegnelsen hosted PBX dækker over flere forskellige muligheder, men generelt for dem alle er, at selv telefonanlægget er placeret i et datacenter hos en ekstern leverandør. Det betyder altså, at virksomheden ikke selv står med vedligeholdelsen og reparationen af anlægget. Det er med til at minimere omkostningerne for mange, da man ikke skal investere et i ellers stort telefonanlæg. Foruden at anlægget er placeret eksternt, så er det også muligt at tilpasse hosted PBX til den enkelte virksomhed. Det er bl.a. både mulig implementere fastnettelefoner og mobiltelefoner i forskellige løsninger, som dernæst kobles op på anlægget. Det giver mulighed for, at virksomheden kan få samlet alle deres telefonløsninger i en og på den måde for en mere integreret telefonløsning, der er let og overskuelig. Hosted PBX giver også mulighed for, at man kan tale gratis sammen mellem afdeling og medarbejdere – også når en medarbejder f.eks. befinde sig i udlandet, hvilket ellers normalt kan blive en dyr regning.

Endvidere giver et hosted PBX system mulighed for, at man hurtigt kan viderestille en telefon, sætte ventemusik på, lave vis-nummer funktion og meget mere. Det er helt op til virksomheden, i samarbejde med en konsulent, at besluttede, hvad præcis deres løsning skal indeholde. Og selvom det hosted PBX anlæg er placeret eksternt, kan virksomheden stadig godt selv foretage mindre daglige ændringer bl.a. ændring af indvalgsmenuer og indtaling af beskeder – på denne måde fastholder virksomheden stadig den daglige kontrol.

You may also like...