Søgemaskineoptimering til sæson og fremtidige kampagner

søgemaskineoptimeringHar din virksomhed planlagt at søsætte en kampagne i løbet af efteråret, så er det måske en god idé allerede nu at overveje søgemaskineoptimering. Dette er især fordi søgemaskineoptimering tager tid at få resultater fra. Disse er, som sæsonvarer, noget der er vigtigt at planlægge lang tid før selve kampagnestart og sæsonens start.

Hvis du allerede optimerer din hjemmeside, så kan det være en del nemmere at komme i gang, men hvis du aldrig har benyttet søgemaskineoptimering før, så kan det betyde en betragtelig overhaling af hele din hjemmeside, før det kan svare sig at gå i gang med SEO kampagnen.

Du spørger måske, hvorfor i det hele taget bruge søgemaskineoptimering? Det er ganske simpelt fordi at mange forbrugere benytter søgemaskiner til at finde noget, de ikke lige kan huske afsenderen af, hvor det ville være ganske ærgerligt hvis en søgemaskineoptimeret konkurrent snupper disse potentielle kunder for næsen af jer. Selvom kampagnen måske kun kører i en måneds tid, så er det bestemt det værd at benytte søgemaskineoptimering, til at fange de der ikke oplever de andre kanaler kampagnen omfatter.

Normalt skal man starte søgemaskineoptimering 2-3 måneder i forvejen, for at få brugbare resultater, men dette afhænger af hvilke søgeord der tilknyttes konkurrencen og hvor stor konkurrencen er på de søgeord.

You may also like...